Aplec 2009

Festa multitudinària a l’Aplec de Vilassar de Mar

“El segle XXI serà el segle d’or de l’Espanyol”

La XIX edició de l’Aplec de Penyes que se celebra a Vilassar de Mar ha començat amb un esmorzar en Ca l’Amell (la seu dels Pericos de Vilassar).

Des de les nou del matí, els aficionats blanc-i-blaus han pogut gaudir d’una festa que es prolongarà tot el dia. Diversos centenars de persones envaïen el local de la penya desafiant la calor.

La Banda Municipal de Premià s’ha encarregat d’amenitzar el matí, mentre els assistents començaven a entrar en calor. Abraçades, petons, rialles i records d’una temporada inoblidable. Voluntaris de la penya han estat els encarregats de preparar els més de 800 entrepans de botifarra que s’han devorat en menys d’hora i mitja.

El president del RCD Espanyol, Daniel Sánchez Llibre, ha arribat acompanyat abans de les deu pel seu germà Josep, pels consellers Coco Bertomeu, Joan Collet i August Newton, i Javier Sáenz i Jaume Martínez. Ramon Condal ha arribat una mica abans. Sánchez Llibre ha estat el gran protagonista i no ha parat de saludar a tots els penyistes presents.

Els penyistes han carregat piles per afrontar una de les jornades més entranyables de la temporada. Vilassar s’ha bolcat amb una festa única.

L’activitat a l’Aplec s’ha prolongat durant tot el matí. Després de carregar-se d’energies a l’esmorzar, els penyistes es van dirigir al Museu Municipal de la Marina on han pogut veure alguns quadres relacionats amb l’activitat pesquera i el paisatge de Vilassar de Mar.

La comitiva, posteriorment, s’ha dirigit a l’Ajuntament liderada pels capgrossos, els gegants i la banda de música que ha donat un toc de color a la jornada. La penya dels Pericos Moteros ha obert pas amb les seves impressionants motos. Els curiosos han contemplat amb sorpresa la marabunta d’espanyolistes que ocupaven els carrers

El moment clau del matí ha estat el moment dels parlaments. Centenars de pericos inundaven la plaça de l’Ajuntament amb els colors blanc-i-blaus. Pere Cabot ha introduït l’acte i el primer a parlar ha estat l’alcalde de Vilassar de Mar, Joaquim Ferrer. “Us felicito per la permanència. És molt important per a Catalunya que estigueu a la màxima categoria. La propera temporada s’inaugurarà el nou estadi i esperem que l’equip tingui molt bons resultats. No es pot oblidar que Cornellà-El Prat és gràcies a Dani”, ha manifestat.

El president de la Penya Pericos de Vilassar, Lluís Font, ha agraït la implicació de tots els periquitos i els ha desitjat els millors èxits. “Estic molt content i emocionat. Us desitjo el millor”, ha remarcat.

Alberto Ariza, president de la Federació Catalana de Penyes de l’Espanyol, ha exalçat la labor de les penyes. “Sou el motor de l’Espanyol. Heu demostrat que no només estem per omplir el camp. Agraeixo al poble de Vilassar la implicació que ha tingut”, ha apuntat.

El president blanc-i-blau, Daniel Sánchez Llibre, ha agraït el suport dels aficionats. “Estic contentíssim. Gràcies al suport de tots vosaltres avui sóc aquí”, ha assenyalat Sánchez Llibre, qui ha rebut l’aplaudiment dels assistents.

Malgrat això, l’autèntic protagonisme s’ho ha emportat Josep Sánchez Llibre, diputat de Convergència i Unió. “Avui tinc la sort de poder compartir les meves dues passions: l’Espanyol i Vilassar, la meva ciutat. Aquesta ciutat té una gran tradició perica i avui s’està comprovant”, ha manifestat. Josep ha tingut un record per als seus pares morts i ha destacat la gran labor del seu germà al capdavant del club. “No sóc imparcial. Ha estat el nostre Moisès bíblic, el que ens ha portat a la terra promesa”, ha indicat.

Sánchez Llibre ha anat més enllà i ha assegurat que el segle XXI serà el de l’Espanyol. “L’estrella de la sort que guia a Dani ens continuarà marcant el camí. És important la unitat entre tots els accionistes: grans, petits i mitjans pel bé del club. Un altre aspecte important és que hem descobert la complicitat entre l’Espanyol i ‘La Moreneta’. Esperem que aquesta relació es mantingui. I, finalment, puc assegurar que tenim la millor afició del món mundial. Per tot això dic que el segle XXI serà el Segle d’Or de l’Espanyol”.

Sánchez Llibre rep l’afecte dels penyistes

Després dels parlaments a l’Ajuntament, la festa ha continuat al Mercat de la Flor, habilitat per tan magna ocasió. Els Pericos de Vilassar, que han mostrat un grau d’organització sensacional, han decorat el recinte amb motius blanc-i-blaus i plantes que han estat del grat dels assistents.

La primera ovació de la tarda se l’han emportat les representants del Femení A de l’Espanyol després d’aconseguir l’accés a la final de la Copa de la Reina. Després d’un copiós àpat, les 75 penyes representades a l’Aplec han estat obsequiades amb una litografia commemorativa. Els amfitrions han decidit regalar la litografia original a Sánchez Llibre com a record d’una jornada inoblidable.

Després dels obsequis, ha arribat el torn dels agraïments. Lluís Font, president de la penya Pericos de Vilassar, ha pujat a l’estrada visiblement emocionat per la resposta de la gent. “Estic molt content per com ha anat el dia. Vull donar les gràcies als membres de la junta directiva i als voluntaris, ja que sense ells no hagués estat possible”, ha declarat. Font ha destacat que Sánchez Llibre ha estat el millor president de la història de l’Espanyol, ja que en els seus dotze anys de mandat “s’han aconseguit dues copes del rei, una final de la UEFA, s’ha construït una ciutat esportiva i també s’inaugurarà un nou estadi”.

El president dels Pericos de Vilassar de Mar ha comentat que un dels seus objectius era fer un homenatge a Sánchez Llibre. “Demano cinc minuts de silenci perquè puguem aplaudir-lo i donar-li les gràcies”, ha assenyalat. Els assistents han seguit la petició de Font i diversos assistents fins i tot han demanat la continuïtat del president blanc-i-blau. El president de la penya Pericos de Vilassar no ha pogut reprimir les llàgrimes quan s’ha abraçat a tots els membres de la junta, que han completat un treball excel.lent.

Després de l’emotiu discurs de Font, ha arribat el torn d’Alberto Ariza. “El paper de l’afició aquesta temporada ha estat molt important. Si aconseguim que tots els estaments del club estiguin units, no tenim sostre”, ha afirmat.

Rafel Niubò, actual secretari general de la vicepresidència de la Generalitat i un clàssic en els aplecs, ha estat el més atrevit en el seu discurs. “L’Espanyol un any guanyarà la Lliga i tots ho veurem. L’impossible és que no la guanyi mai. Conec a molts dirigents esportius i Dani és un dels dos millors que conec. Demano a Dani que faci el que vulgui, però et necessitem”, ha assegurat.

Sánchez Llibre ha recollit el testimoni i ha recordat els seus inicis. “En el 97 vaig estar a l’Aplec de Banyoles. Quan vaig escoltar el discurs de Perelló vaig pensar que jo seria incapaç de fer una cosa igual. Han passat 12 anys i avui ha estat un dia molt especial. Viure un Aplec al meu poble és molt especial. Us agraeixo tot el que he viscut, perquè això no es pot pagar amb diners. Tots som importants, però ningú és imprescindible. L’Espanyol, al costat de la família, és la cosa més gran que hi ha”, ha manifestat.

L’Aplec de Vilassar de Mar ha tancat el teló després d’una jornada emotiva en la que el president blanc-i-blau ha rebut l’afecte dels seus conciutadans i de tots els seguidors espanyolistes. Tot ha sortit a la perfecció en un dia inoblidable. Cornellà és la seu de l’any vinent. Xavi Edo i tots els integrants de la penya ja estan treballant perquè l’espanyolisme gaudeixi d’un