Blanes comença a celebrar el 28è Aplec de Penyes

Ja falten pocs dies perquè Blanes allotgi els actes centrals del 28è Aplec de Penyes del RCD Espanyol, que organitza la Penya Blanc-i-Blava de Blanes. Si bé el gruix central de les activitats es concentrarà durant el cap de setmana, el vespre d’aquest passat dimarts ja va començar el compte enrere oficial amb la inauguració d’una exposició commemorativa que s’allotjarà a la Sala García-Tornel fins el proper diumenge 3 de juny.

L’acte inaugural el van encapçalar l’alcalde de Blanes, Mario Ros, acompanyat del president del Comitè Organitzador de l’Aplec, Quim Torrecillas; el president de la Penya Blanc-i-Blava de Blanes, Ramon Luís; la presidenta de la Federació de Penyes, Araceli Pérez; el coordinador de  penyes del RCD Espanyol, Jaume Martínez; i l’ex-jugador Diego Orejuela, entre d’altres. L’exposició inclou bocins d’història i records tant de la penya blanenca com de la pròpia entitat de referència, el RCD Espanyol, i està oberta cada dia de 10h a 13h i de 17h a 20h.

Tant els pericos de Blanes com el de poblacions de la rodalia i participants a l’aplec que s’acostin a l’exposició tindran l’oportunitat de submergir-se en un bon grapat de referents de l’univers blanc-i-blau. Entre ells, hi ha un pòster que recorda el gest que va tenir el jugador Andrés Iniesta al dedicar-li el gol de la final del Mundial de Sud-Àfrica al seu amic, el jugador de l’Espanyol Dani Jarque

També hi ha records lligats a l’afició perica de Blanes, com, per exemple, l’emblemàtica pissarra de la penya que hi havia antigament allotjada a l’exterior del Bar Terrassans, o bé la figura artesanal d’un periquito que va estar penjada durant molts anys a l’avui desaparegut Bar Parada del Carrer Ample. Igualment, hi ha fotografies de jugadors de l’Espanyol nascuts a Blanes: Xavier Oms, Pep Ruiz, Parra i Ramon Álvarez Buylla.