Gran èxit del 28è Aplec de Penyes del RCD Espanyol

Blanes ha acollit el 28è Aplec de Penyes del RCD Espanyol, la cita més esperada del curs per al món social perico. La jornada ha estat marcada per bones dosis de sentiment blanc-i-blau, on ha regnat la passió pel club dels centenars d’aficionats que s’han donat cita al municipi gironí.

L’Aplec va donar inici a principis de setmana amb una exposició a la Sala García Tornel. Dissabte, l’Agrupació de Veterans va jugar un partit amistós davant el CD Blanes com avantsala d’un diumenge carregat d’emocions.

“El millor de Barcelona, de Blanes i del món és ser de l’Espanyol”. Aquesta frase de Luis García, pregoner de l’Aplec de Blanes, carregada de simbolisme, va posar la pell de gallina als més de 1.100 penyistes i socis que van acudir a tan entranyable cita. Esmorzar en família, cercaviles, Blanes tenyida de blanc-i-blau i reconeixements institucionals. La pluja aguantava per a més deliri d’una afició entregada. Marc Manchón i Lluís López van fer pujar la tensió de tots pericos amb les seves paraules d’agraïment i els seus ja famosos càntics després de l’ascens del filial.

El dinar de germanor va conduir moments molt simbòlics. El RCD Espanyol Special, després de disputar un partit davant el Girona FC al camp annex al pavelló, va rebre una calorosa i merescuda ovació. El públic es va posar dempeus per homenatjar els campions de LaLiga Genuine pel seu esforç i el seu exemple de superació i compromís. Els capitans Christian López i Víctor Fernández van fer el lliurament oficial del trofeu a Carlos García Pont, vicepresident del club.

Luis García també va recollir diversos obsequis, el premi Antoni Mañach per part de la PBB de Blanes, una estàtua de l’afició, cortesia de la FCPE, i una samarreta de la Penya Runners Espanyol. Totes les ambaixades periques, així com també les institucions presents, es van endur un bonic record d’aquesta trobada.

El Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol vol agrair a la Penya Blanc-i-Blava de Blanes, al RCD Espanyol i l’Ajuntament de Blanes la seva organització i implicació en aquest fantàstic 28è Aplec de Penyes, la festa del món social perico.

Sant Sadurní d’Anoia acollirà l’edició de l’any vinent.

Vídeo-resum d’EspanyolTV