Història

FCPE

El dia 25 de gener 1990 va tenir lloc la constitució oficial de la Coordinadora de Penyes del RCD Espanyol. Un any i mig després, el 26 de juny de 1991 la Coordinadora decideix formar i fundar la Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol de Barcelona, oficialitzant-la en assemblea constituent el 3 d’octubre de 1991, quan va ser escollit com a  primer President el Sr. Agustí Vilà i Lluis, President de la Penya d’Esparreguera, i la seva Junta Directiva, la qual estava formada per Josep Maria Pastor, Manuel Ametller, Jordi Munté, Víctor García, Jordi Ruiz, Luis Cano, Antoni Goma, Sergi Fidalgo i Alfons Lluc. Durant aquest primer mandat es consoliden les penyes en la vida social del club amb actes com els Aplecs de Penyes que perduraran en el temps com un dels actes més importants a nivell social dins el RCD Espanyol de Barcelona fins a data d’avui.

El dia 6 de maig de 1996 va ser escollit per l’Assemblea General de Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol el Sr. Josep Ramió i Luque, President de la Penya Periquitos de Banyoles i el Pla de l’Estany, com a segon President de la  FCPE, amb la seva Junta Directiva formada per Jordi Sanés, Joan Romero, Sergi Fidalgo, Manuel Medrano, Robert Hernando, Domènec Gómez, Jordi Llopis i Francesc Clares. Durant aquest segon mandat es creen la Gala de Penyes del RCD Espanyol, on es premia a persones relacionades amb el nostre club en diferents categories. Aquesta Gala es consolida en el seu format fins als nostres dies. També veu la llum la revista Fem Pinya o el Memorial Fernando Lara de Futbol Base, els quals no perdurarien en el temps. També, es fa el trasllat de l’Estadi de Sarrià a l’Estadi Olímpic de Montjuïc.

El dia 9 de març de 2000 va ser escollit President per l’Assemblea General de la Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol el Sr. Vicenç Nos i Melich, President de la Penya de Terrassa, i la seva Junta Directiva formada per Joan Redó, Sergi Fidalgo, Òscar Pitarch, Maribel Diez, Jaume Xicola, Francesc Clares, Jordi Llopis, Francesc Sardà i Josep Pros. Durant el mandat té lloc una remodelació de la Junta, quedant aquesta formada per Vicenç Nos com a President i Joan Redó, Òscar Pitarch, Jaume Xicola, Manel Salas, Jaume Busom, Alberto Ariza i Maribel Diez. Durant aquest tercer mandat es consoliden les penyes a l’Estadi Olímpic de Montjuïc, té lloc la celebració del Centenari del RCD Espanyol de Barcelona, amb una participació important de les penyes. Finalment culmina amb un desplaçament massiu a València amb motiu de la Final de la Copa del Rei de l’any 2000 contra l’Atlètico de Madrid, que suposa la consecució del tercer títol de Campió de Copa per part del RCD Espanyol de Barcelona.

Estàtua de l'AficióEl dia  11 d’abril de  2004 va ser reelegit President per l’Assemblea General de Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol el Sr. Vicenç Nos i Melich, President de la Penya de Terrassa, i la seva Junta Directiva formada per Jaume Xicola, Alberto Ariza, Jordi Llopis, Jaume Busom, Pasqual Olmedo, David Rando, Josep Artigas, Cristina Pérez, Alfredo Pla i Josep Garcia. Durant aquest mandat el President de la FCPE entra a formar part del Consell d’Administració del RCD Espanyol de Barcelona. Un any més tard, la Junta Directiva dimiteix deixant pas a una nova Junta Directiva per acabar aquest mandat, la qual fou escollida per l’Assemblea General.

El dia 12 de desembre de 2005, després de la dimissió de la Junta Directiva de la FCPE, l’Assemblea General escull com a President per acabar el quart mandat de la FCPE al Sr. Ramon Rius Marin, President de la Penya El Perico Ferroviari, i a la seva Junta Directiva formada per Vicenç Palomar, Francesc Matllo, Patricia de Ayguavives, Raquel Bosch, Nacho Julià, Pasqual Olmedo, Jordi Luengo i Tomás Sánchez. Durant aquest mandat la FCPE deixa de formar part del Consell d’Administració del RCD Espanyol. Cal destacar un desplaçament massiu a Madrid, ja que el RCD Espanyol arribà a la Final de Copa del Rei de l’any 2006 contra el R. Zaragoza, la qual va suposar la quarta Copa del Rei de la nostra història. L’any següent, l’any 2007, es va fer un desplaçament massiu a Glasgow ja que l’Espanyol arribà a la Final de la Copa de la UEFA, la qual va disputar contra el Sevilla FC.

FCPEEl dia 4 de desembre de 2008 va ser escollit President per part de l’Assemblea General de Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol el Sr. Alberto Ariza Navarro, President de la Penya Pericos Moteros, i la seva Junta Directiva formada per Alfred Puig, Araceli Pérez, Luis Domínguez, Salvador Fosas, Josep Maria Garcia Planas, Xavier Edo, Ricardo Fernández i Carlos Carbó. Durant el mandat Ricardo Fernández deixa la Junta i entra a formar-ne part Daniel Bosch. Aquest cinquè mandat passarà a la història com el del trasllat de l’Estadi Olímpic de Montjuïc al nou Estadi de Cornellà-El Prat i per la construcció, per iniciativa de la FCPE, del monument d’homenatge a l’afició del RCD Espanyol. Durant aquest mandat la FCPE forma part de l’àrea social del RCD Espanyol de Barcelona.

El dia 3 de desembre de 2012 el Sr. Alberto Ariza Navarro, President de la Penya Pericos Moteros, és reelegit President per part de l’Assemblea General pel sisè mandat de la història de la FCPE amb la seva Junta Directiva formada per Alfred Puig, Araceli Pérez, Salvador Fosas, Daniel Bosch, Xavier Edo, Josep Maria Garcia Planas, Carlos Carbó i Héctor Alegria. Durant el mandat Carlos Carbó i Héctor Alegria deixen la Junta de la FCPE i entren a formar-ne part Daniel Pérez i Xavier Arabia.

El dia 5 de març de 2016, el Sr. Alberto Ariza Navarro presenta la seva renúncia al càrrec i Alfred Puig i Guiu, fins llavors vicepresident 1r, passa a ocupar la presidència. En aquest mandat s’incorpora Luís Domínguez com a portaveu i se celebren tot un seguit d’actes per a commemorar el 25è aniversari de la FCPE.

El dia 26 de gener de 2017, la Sra. Araceli Pérez es proclama presidenta de la FCPE en guanyar les primeres eleccions a la presidència de l’entitat. Durant el seu mandant, el qual es va haver de prorrogar un any a causa de la pandèmia de la Covid-19, s’incorporen a la junta Anton Roig i Mireia Peña. Més tard també s’incorporen Remigi Margalef, Sílvia Rodríguez i Santi Prat.

El dia 16 de desembre de 2021, el Sr. Anton Roig, president de la Penya Blanc-i-Blava de Reus i Comarca, és elegit com al 8è president de la FCPE. La seva junta directiva la formen Daniel Pérez, Xavi Arabia, Remigi Margalef, Sílvia Rodríguez, Santi Prat, Olga Isanta, Pere Joan Olivella i Nàdia Bricollé. Durant el mandat Remigi Margalef i Daniel Pérez deixen la Junta de la FCPE i entra a formar-ne part Olga Gómez.