Aplec 2011

Castellar del Vallès

Les penyes blanc-i-blaves viuen una jornada inoblidable L’Aplec de Castellar del Vallès ha estat un èxit.

Prop de 800 aficionats blanc-i-blaus, 75 ambaixades periques representades, han convertit a aquesta localitat catalana a la capital de les penyes de l’Espanyol per un dia. Els assistents han gaudit d’una gran jornada en la qual els vincles espanyolistes surten molt reforçats.

Des de primera hora quan centenars de pericos s’han reunit en la Plaça Major per gaudir de l’esmorzar fins al menjar en l’Espai Tolrà de Castellar. Abans, els penyistes han gaudit amb els parlaments de les autoritats i, especialment, amb el pregó d’Ernest Riveras, periodista de TVE, que ha fet un al•legat en defensa d’una Catalunya més plural en el plànol esportiu i ha explicat el perquè de la seva afició per l’Espanyol. “Tot és gràcies al meu fill”, ha desvetllat.

Després dels discursos, la comitiva ha gaudit amb el partit de futbol entre els veterans del Castellar del Vallès i de l’Espanyol. Una de les grans sorpreses de l’enfrontament ha estat la presència de l’entrenador del primer equip, Mauricio Pochettino, que s’ha apropat per disputar uns minuts i viure en primera persona d’una experiència única. En el minut 21 del partit tots els assistents han tingut un moment de record per a Dani Jarque, al que han ovacionat prolongadament. Els veterans blanc-i-blaus van obtenir la victòria al derrotar als locals per un clar 0-4. Manel, amb un hat-trick, i Raúl Verdú van ser els autors dels gols.

Per concloure el dia, el menjar en l’Espai Tolrà. Al voltant de 800 pericos s’han donat cita per degustar d’un suculent menú. Com és tradicional, totes les penyes presents han rebut un present i s’han sortejat nombrosos regals entre els assistents. Durant el dinar, l’organització ha tingut un detall amb els exjugadors Rafa Marañón, Joan Josep Bertomeu, Fernando Molinos i Eloy Pérez, que han estat obsequiats present.

En aquest Aplec, el número 21, la figura de Dani Jarque ha estat constantment recordada i durant el menjar s’ha dedicat una sonora ovació en memòria del que fos capità blanc-i-blau. Els pares de Jarque han participat en aquesta trobada anual de les penyes periques durant el matí.

El president de la PBB de Castellar del Vallès, Ramón Roig, s’ha mostrat molt satisfet per com ha transcorregut el dia. “La gent ho ha passat molt bé”, ha assenyalat. Per la seva banda, el màxim mandatari blanc-i-blau, Daniel Sánchez Llibre, que ha encapçalat una àmplia representació del consell d’administració, ha recordat que l’Aplec és “la festa dels pericos” i que el més important és que la gent “gaudeixi i ho passi bé”.

Castellar del Vallès ha estat l’escenari de la XXIa edició de l’Aplec de Penyes, que ha tornat a ser un èxit de participació i una gran festa perica. La família blanc-i-blava ha gaudit d’una jornada inoblidable i que es confirma com una de les cites més apassionants del calendari perico.