Gala temporada 2007-2008

XI Gala de la FCPE al H.Hesperia Tower

Més de 400 persones, i fins a 75 penyes representades han gaudit avui d’una gran nit, inoblidable, a la XI Gala de la Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol, que s’ha celebrat en el fantàstic marc de l’Hotel Hesperia Tower de Hospitalet de Llobregat.

A aquesta vetllada no ha faltat, a més de tots els representants de la FCPE, una àmplia representació del RCD Espanyol, encapçalada pel seu president, Daniel Sánchez Llibre, els vicepresidents Ramón Condal i Joan Collet, i diversos consellers, com Josep Ramió, Francesc Ciprés, August Newton, José Luis Morlanes, Enric Beltrán, a més del Director de Comunicació i Relacions Externes, Xavi Andreu, i Jaume Martínez, coordinador de Penyes, entre d’altres.

La gala, conduïda des del principi per Alfred Puig, vicepresident de la FCPE va començar amb un emotiu record i un minut de silenci a les víctimes del temporal de vent a Sant Boi de Llobregat, així com per al soci Mariano Palacios, de la Penya de Sant Adrià, recentment mort. Després d’això, va arribar la primera sorpresa de la nit, la presència en aquesta celebració de dos jugadors del primer equip, Steve Finnan i Marc Torrejón, que també van voler agrair a tots els presents la seva acollida i el seu suport constant partit després de partit: “Els vostres aplaudiments ens arriben a la gespa, i ens ajuden a treure els partits endavant, que és precisament el que necessitem ara”. A continuació, una per una van passar totes les Penyes representades en aquest acte a recollir un recordatori d’aquesta nit màgica.

Després de l’excel.lent sopar, es va passar al ja tradicional lliurament de regals o obsequis del RCD Espanyol, que va ser seguit de l’entrega d’insígnies de plata als representants de l’anterior junta directiva de la FCPE, amb l’expresident Ramon Rius al capdavant cap, així com a Urbano Alonso, per la seva collaboració amb el club i les penyes des de fa molts anys. El soci número u de l’Espanyol, Santiago García, també va tenir un lloc destacat en la celebració, i li va ser lliurada la insígnia d’or de la FCPE, encara que per motius de salut no va poder desplaçar-se fins a la seu d’aquesta gala.

A continuació, va arribar un altre dels moments estrella de la vetllada, l’entrega dels premis que cada any s’atorguen a les persones o entitats que més han fet aquest any per la difusió del nostre club i la lluita pels seus colors, la presentació de la qual va anar a càrrec de dos dels pericos més mediàtics, els presentadors de Hat Trick Espanyol (TV3), Raquel Mateos i David Balagué. En total es van lliurar set guardons, que van recaure sobre Luis García (Millor Jugador), Míriam Diéguez (Millor Jugadora), Eloy Pérez (Millor Veterà), Residència del RCD Espanyol (Premi Futbol Base), Oscar Sielva (Millor Projecció Esportiva), Departament de Comunicació i Relacions Externes (Premi Mitjà de Comunicació) i Sergio Fidalgo (Premi a la Difusió de l’esperit blanc-i-blau). També va tenir un homenatge molt especial Xavi Moya, recentment proclamat de nou Campió del Món de Full Contact.

L’acte el van tancar els presidents de la FCPE, Alberto Ariza, i del RCD Espanyol, Daniel Sánchez Llibre, que van voler dirigir-se a tots els presents, fent extensives les seves paraules a tota l’afició perica. Primer va ser Ariza, qui va voler fer una crida a les penyes, i a tots els seguidors blanc-i-blaus, perquè estiguin amb l’equip: “Hem d’estar tots units. L’afició sempre ho ha estat, i aquesta vegada no serà menys. Entre tots, traurem la situació endavant”. També va fer referència el president de la FCPE a la proximitat de l’estrena del nou feu perico, on tot serà diferent: “D’aquí a pocs dies es farà realitat un somni, el nostre nou estadi. I aquí serem encara més forts”.

Després del responsable de les penyes, i com clausura a un fantàstic esdeveniment, Sánchez Llibre va prendre la paraula. Primer per a “felicitar a la FCPE, per la gran gala organitzada”, i després per fer sentir a l’afició la importància que té el seu suport: “Estem en una situació complicada, i no serà fàcil sortir d’ella, no hem de prometre res. Confio en vosaltres, i no fa falta que us demani que estigueu amb l’equip, perquè sempre ho esteu. Ara és el moment de sumar. Quan acabi la lliga serà l’hora de prendre responsabilitats i buscar solucions.”