Comunicat de la FCPE i l'APMAE

Cornellà de Llobregat, 8 d’octubre de 2016

La Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol (FCPE) i l’Associació de Petits i Mitjans Accionistes de l’Espanyol (APMAE), davant del seguit de notícies sobre fets violents i relacionats amb aficionats que es fan dir pericos, així com de la lògica inquietud social que han causat volen expressar el seu malestar i preocupació. La FCPE i les seves prop de 200 penyes oficials del club i l’APMAE i els seus afiliats volem fer públic el nostre més contundent rebuig a qualsevol exercici de violència o intolerància en la societat en general i, en particular, al voltant del futbol i del nostre club.

Considerem absolutament prioritari que l’Espanyol i la seva afició tornin a ser modèlics i exemplars en no ser protagonistes ni víctimes de comportaments de persones que mai no representaran el nostre sentiment. Ens resulta incomprensible que encara avui es donin comportaments violents per part de gent que mai haurien de poder relacionar-se amb el futbol i que fan de les agressions i la violència la seva més repugnant aportació. Si la violència no hauria de tenir mai lloc en el nostre Estadi i club encara trobem més detestable, si és que això és possible, que persones que diuen ser de l’Espanyol la utilitzin contra aficionats de la nostra pròpia entitat. Mai tolerarem que embrutin el més mínim l’escut d’un sentiment més que centenari amb una història d’orgull i dignitat.

Per tot això, demanem al RCD Espanyol que actuï en conseqüència i exigim que es garanteixi plenament la seguretat de tots els aficionats del nostre club, una afició que sempre ha fet que els colors blanc-i-blaus siguin admirats arreu del món per la seva animació, el seu comportament exemplar i la passió més sana. Volem un Espanyol sense violents ni intolerants i entre tots ho hem d’aconseguir!

Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol

Associació de Petits i Mitjans Accionistes de l’Espanyol