Comunicat oficial de la FCPE

Pl. St. Jaume, 4

Cornellà de Llobregat, 2 de Març de 2016

Benvolgut President,

Ens dirigim a vostè perplexos i indignats després de trobar a un lloc web oficial del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, edu365.cat, en concret a l’activitat 3 de l’apartat COM SOM, un fragment signat per Agustí Alcoverro de la seva obra “Una troca embolicada” que trobem totalment inadmissible i impropi d’un país normal. Creiem que es tracta d’un text insultant i vexant cap al sentiment de milers de persones, seguidores i simpatitzants del RCD Espanyol. Ho trobem d’una gravetat majúscula, ja que a més es tracta d’una activitat dirigida cap a adolescents, edat molt sensible, que pot derivar en situacions de conflicte, disputes i sense cap mena de dubte atempta contra drets fonamentals de les persones, alhora que és una falta de respecte flagrant.

Creiem que intentar estigmatitzar tot un col·lectiu és quelcom més que trist i reprovable alhora que ho interpretem con un intent d’adoctrinament dels nostres joves.

Per aquesta raó, des de la Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol demanem que aquest text sigui retirat de forma immediata d’aquest lloc web oficial. Així com, esperem sigui cessada de les seves funcions la persona responsable d’aquest despropòsit. Finalment, esperem una disculpa pública per part del Departament d’Educació dirigida als milers i milers de persones que s’han pogut sentir menystinguts, tot esperant que fets com aquest mai més es tornin a produir.

No volem acomiadar-nos sense desitjar que el respecte a la diversitat esportiva sigui una realitat a totes les escoles catalanes.

Atentament,

Alberto Ariza