La Història de l’Espanyol, a Tarragona

La Sala Espai Turisme de l’ajuntament de Tarragona va acollir la presentació del llibre que recull els 122 anys d’història de l’Espanyol. L’acte, organitzat per la Fundació del club, va estar presidit per Mao Ye, CEO blanc-i-blau, Antoni Fernández Teixidó, president de la Fundació i Pau Ricomà, alcalde de Tarragona. També hi van assistir representants institucionals locals, encapçalats per María José López García, regidora d’esports del consistori, Josep Maria Andreu, president del Nàstic, així com patrons de la Fundació, representants de penyes i exjugadors blanc-i-blaus entre els quals destacava Santi Palanca, establert a Tarragona.

Mao Ye va reconèixer el valor de la publicació blanc-i-blava -“una obra magnífica”- que va de l’any 1900 fins als nostres dies, que “s’ha convertit en una obra de consulta i que esperem que tothom la pugui conèixer i gaudir”.

Per part seva, Antoni Fernández Teixidó va assegurar que “pocs clubs a Europa tenen un llibre d’història tan complet com aquest” i va elogiar “que no hagués estat possible sense l’enorme treball dels historiadors del club. És un llibre que ens honora i que manté viu l’esperit dels nostres fundadors, nascut l’any 1900 a les aules de la Universitat de Barcelona. És la història d’un club que no s’acontenta amb allò aconseguit perquè volem més, volem ser més grans encara”.

Finalment, Pau Ricomà, alcalde de Tarragona, va reconèixer la seva simpatia per l’Espanyol i el recorregut històric del club al llarg de més d’un segle i es va felicitar per fer “un acte d’aquest tipus a la nostra ciutat”, alhora que va recordar que “properament, també celebrarem aquí el tradicional Aplec de Penyes de l’Espanyol”.

Adjunts