L’origen de l’Espanyol… en una penya?

Ja fa ben bé un any que des de la FCPE estem fent investigació sobre la història de les penyes, recerca sobre totes i cadascuna de les ambaixades que ha tingut el RCD Espanyol al llarg de la seva història. En un d’aquests processos, ens va saltar recentment l’alarma. Entre tota mena de documentació antiga, que data del primer quart del segle XX, va aparèixer un petit paper que, en un primer moment, ens va passar per alt. El document, esquinçat i força deteriorat pel pas del temps, i que ara es troba en mans del servei jurídic de la FCPE perquè en verifiqui l’autenticitat, data precisament del 28 de desembre de 1898, i diu, textualment “Los aquí hallados, entre libros y pergaminos de la excelentísima Universidad de Barcelona, damos fe de la puesta en marcha de la Peña Española de Fútbol”.

Si ve sempre diem que les penyes són fruit del RCD Espanyol… i si, precisament, ara descobríssim que una penya fos l’embrió de l’actual RCD Espanyol?