120 anys d’història blanc-i-blava

120 anys bé mereixen una celebració, perquè hem d’estar orgullosos dels nostres orígens, de la nostra història, del nostre llegat i de el present que estem escrivint i, sobretot, del futur que viurem. Tot i les adversitats i de les dificultats derivades de el moment actual i de no poder celebrar-ho amb tota la família perica, el club ha volgut commemorar un nou 28 d’octubre amb diferents iniciatives al llarg del dia.

El gran protagonista dels actes del 120 aniversari ha estat el nostre fundador: Àngel Rodríguez. El club ha volgut posar en valor la seva figura i reivindicar el seu vital paper en la història del RCD Espanyol. “Volem retre homenatge i tenir un reconeixement amb la figura del nostre fundador”, ha dit el conseller delegat, José María Durán. “Va fundar el club, va ajudar a reprendre l’activitat de l’entitat passats uns anys: va ser una persona a el servei de club”, ha remarcat. Durán, així mateix, ha apuntat que “ens sentim orgullosos de la nostra història i de tota la gent que ha ajudat a escriure-la”.

Després del seu discurs de presentació, s’ha procedit a la part més emotiva de l’acte. Primer s’ha destapat la placa que dóna nom a la llotja presidencial Àngel Rodríguez i, a continuació, s’ha procedit a la inauguració del bust del fundador, que presidirà la Sala President.

El president de la Fundació, Antoni Fernández Teixidó, ha apostat per dues idees: llegat i afició. “Des d’Ángel Rodríguez fins al nostre soci més petit formen part de la història del nostre club”, ha assenyalat. L’escultora Ció Abellí ha manifestat que “les arrels que va plantar Ángel Rodríguez” i ha afegit que “el bust reflecteix el seu esperit emprenedor”.

Abans de el gran acte dels 120 anys, hi ha hagut temps per complir amb dues tradicions en el dia de commemoració de la fundació de club. A primera hora del matí una delegació de l’entitat, la Fundació i de la FCPE s’han desplaçat a al cementiri de Sant Gervasi per realitzar un sentit homenatge al nostre fundador, Àngel Rodríguez. A continuació, el focus mediàtic s’ha desplaçat a l’estàtua de l’afició, on també ha acudit una delegació de club i altres agents socials blanc-i-blaus per fer una ofrena floral.

El RCD Espanyol segueix fent anys i exercint un paper vital en el món de l’esport, però també la societat. El caràcter rebel i inconformista dels pericos ens asseguren molts anys més de vida.

Adjunts