Comunicat de la FCPE

Un cop viscut aquest trist desenllaç de Lliga, en què el RCD Espanyol ha acabat perdent la categoria, la Federació Catalana de Penyes del RCD Espanyol de Barcelona vol fer públiques les següents consideracions:

1. Després d’emetre un comunicat oficial el passat 12 de novembre de 2022, en el qual es demanava, entre altres, depurar responsabilitats per intentar revertir la perillosa dinàmica en què es trobava l’equip, la FCPE ha portat a terme tota una sèrie d’iniciatives i accions amb l’objectiu de fer veure al RCD Espanyol els errors comesos i ajudar, en la mesura del possible, a trobar-ne solucions. Han sigut accions, desglossades a la darrera Assemblea General, dutes a terme tant de forma individual com juntament amb la Grada d’Animació. Tot, des del punt de vista constructiu i entenent que la millor manera d’ajudar al club és picar pedra de forma interna i no fer esclatar una bomba pública que, a més de no solucionar res, l’únic que hagués fet hauria estat danyar la imatge pública del RCD Espanyol en un moment en què totes les forces de tothom s’havien de dirigir a salvar la categoria.

2. Un cop exposat el primer punt, considerem que tots els esforços fets per la FCPE, així com per tot l’espanyolisme, no han estat suficients per ajudar l’equip, i centrem tota la responsabilitat del descens del RCD Espanyol en l’entitat. Mercats de fitxatges totalment decebedors, polítiques de renovació de jugadors qüestionables, campanyes de captació d’abonats realment poc atractives, preus inadequats als temps que vivim, promocions d’entrades amb bona intenció però amb quantiosos desajustos que s’anaven modificant amb el pas dels dies, com qui posa un pedaç sobre un altre pedaç, donant al club una imatge d’improvització i descontrol totals. Tot això, sense oblidar la pèssima planificació del futbol base i el futbol femení, que engrossen, en aquest cas, la llista de despropòsits en l’àrea esportiva.

Dos descensos en tan sols tres anys és un bagatge inadmissible per a un club com el RCD Espanyol de Barcelona, una entitat amb més de 122 anys d’història que sembla abocada a repetir, un i altre cop, els mateixos errors. I ja n’hi ha prou. Des de la FCPE entenem que els responsables d’aquest despropòsit no poden seguir ocupant els seus càrrecs.

3. Després de 7 anys, el president Chen Yansheng, tot i l’esforç i els nombrosos canvis de directius que ha patit el club, no ha sabut trobar la clau per portar el RCD Espanyol en la línia d’encerts i èxits que tots volem. Demanem que s’hi posi remei d’una vegada per totes per deixar enrere aquest pou negre en què malauradament ens trobem.

4. La FCPE ha estat, està i estarà sempre per a ajudar al club, i és per aquest motiu que, com sempre, ens posem al servei del RCD Espanyol per fer el que tots volem: treballar des d’aquest mateix moment perquè el RCD Espanyol torni a la màxima categoria del futbol espanyol.

El RCD Espanyol és de Primera Divisió.