Visca l’espanyolisme solidari!

Des que va començar el període de confinament degut al Covid-19, les mostres de solidaritat han estat nombroses i d’arreu. Les nostres penyes i penyistes, com qualsevol entitat i els seus associats, en pateixen també les conseqüències, i no han volgut perdre l’oportunitat d’aportar el seu petit gra de sorra per a ajudar d’una manera o una altra.

Així, tot i sabent que són moltes més penyes les que han participat de forma solidària a les seves respectives localitats, tenim constància que la PBB Reus i Comarca ha fet una donació d’aliments a Càritas Interparroquial de Reus. La PBB Torredembarra i Baix Gaià ha lliurat lliurat guants i pots de gel desinfectant a la residència Fundació Pere Badia de Torredembarra. La Penya Pericos de Tarragona ha fet una donació de viseres a l’Hospital de Santa Tecla. La Penya Perica Happy Animals ha tingut un gran detall amb l’Hospital Pere Virgili, pacients del qual van rebre una rosa blanc-i-blava molt especial el dia de Sant Jordi. La Penya Juvenil Espanyolista ha encapçalat un recapte de fons que ha anat destinat a la Creu Roja. La PBB Sant Celoni i Comarca ha fet una donació a l’Hospital de Sant Celoni per tal que el centre pugui comprar material sanitari. La Penya Runners Espanyol va participar del Reto 24h benéfico #YoCorroEnCasa, les inscripcions del qual anaven destinades a l’Hospital de la Vega Baja (Alacant). La Penya Espanyolista de Cornellà ha fet també una donació a la Botiga Solidària de Cornellà de Llobregat.

A més, han estat moltes penyes les que, d’una manera o altra, han volgut amenitzar totes aquestes setmanes de confinament. La PE Coyotes Peric@s i la PBB Castellbell i el Vilar van publicar vídeos en els quals completaven un challenge; els primers, cantant la seva pròpia versió del famós “Resistiré”, i els segons, amb l’himne del RCD Espanyol de fons. La mateixa Penya Juvenil Espanyolista, seguint la iniciativa del RCD Espanyol, ha anat publicant dibuixos a les seves xarxes socials per tal que la mainada pugui pintar, i també emet un programa de ràdio, en format podcast, amb el nom de “La jaula perica”. La Penya Runners Espanyol va participar de la sèrie de vídeos que el RCD Espanyol va titular “Pericos Il·lustres”, en el qual mostraven com fer uns exercicis físics per a mantenir-se a to durant aquestes setmanes. En la mateixa línea, la Penya Perica Happy Animals també hi va participar, sent protagonista d’un vídeo en el qual donava consells sobre com cuidar de les nostres mascotes.

Tots aquests gestos se sumen a les desenes d’iniciatives posades en marxa pel RCD Espanyol, la Fundació, l’Agrupació de Veterans, la FCPE, els Voluntaris RCDE, Curva RCDE i tots els estaments i col·lectius que envolten el nostre sempre estimat club, així com els gestos i donacions particulars. Un exemple clar és l’increïble recapte que van aconseguir tres socis de l’Espanyol, amb un total de 32 tones d’aliments i productes d’higiene provinents de més de 1400 famílies que es van lliurar a Acció Social Montalegre del Raval (Barcelona).

A tots: moltes gràcies i visca l’espanyolisme solidari!

Adjunt